Vi på Entrémattan AB har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Nedan följer de köpvillkor som vi arbetar efter och som överensstämmer med gällande lagstiftning och våra egna riktlinjer.
Alla priser är som standard i SEK inkl. 25 % moms. Priset som gäller är det som är angivet den dag kunden gör sin beställning. Det går att ändra på sidan så att priserna visas exkl. moms.
Åtkomst via länk i Klarna Checkout i kassan. All betalning för privatkunder handhas av Klarna. Betalning för företag sker mot faktura med betalningsvillkor 10 dagar eller enligt överenskommelse. Alla fakturakunder måste vara godkända sedan tidigare.
(under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja försäljningen gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med oss.
Frakt- och expeditionsavgiften är 99 kr inkl. moms för leveranser inom Sverige. För andra länder kontakta oss för prisuppgift.
Varor skickas normalt inom 1-10 dagar. Står det (I lager) på produkten kan det avse att vi eller vår leverantör har den i lager. Om en vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans. Schenkers hantering (normalt 1-3 dagar) tillkommer.
Kan t ex ske när en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser emot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen orsakat. Vi meddelar alltid kunden om leveranstiden kraftigt avviker från den vi uppgivit.
Vi använder oss av Schenker när vi skickar varor. Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till Schenker.
För paket som inte hämtas ut hos Utlämningsställe inom 20 dagar, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för vår fakturaavgift, fraktavgift samt Schenkers returfrakt till oss på sammanlagt 200 kr inkl. moms. Om det uppstår ränte-/inkassokostnader eller övriga kostnader så kommer även detta att debiteras kund.
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss för vidare detaljinstruktioner. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vi står för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.
I det fall du har gjort en felbeställning och vill att vi ska återta produkten så får du själv stå för returfrakten. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning. Returen ska i så fall skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.
Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning. Som använd vara räknas skrynkliga, illaluktande eller varor utan taggar. Tryckta och på annat sätt förädlade varor bytes ej. Du får själv betala returkostnaden när du sänder tillbaka varan. Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan.
Reavaror bytes ej!
OBS! Vid alla returer så är det viktigt att ni bifogar följesedel eller orderbekräftelse.
Returadress
Entrémattan AB
Prästgatan 50
774 35 AVESTA
Entrémattan AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan det vara svårt att återge exakta färgnyanser på bl. a textilier. Vi reserverar oss rätten för prisförändringar utan någon förvarning och för eventuella prisfel/tryckfel.
Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller e-posta dina frågor till oss.